Darmowa dostawa! Dla zakupów powyżej 99,99zł

Reklamacje i zwroty

Poniżej prezentujemy wyjątki z Regulaminu naszego sklepu dotyczące zwrotów i reklamacji towarów
zakupionych na naszej stronie.
8.16 Odstąpienie od umowy sprzedaży towaru:
8.16.1 Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy usług świadczonych drogą
elektroniczną bez podania przyczyny w terminie 14 (czternaście) dni od dnia, w którym wszedł w
posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w
posiadanie ostatniej z rzeczy.
8.16.2 Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy:
8.16.2.1 Klient, który dokonał zakupów jako Gość może przesłać jednoznaczną informację o odstąpieniu
na adres siedziby Sprzedawcy ul. Piłsudskiego 60A/14 10-449 Olsztyn z dopiskiem „ODSTĄPIENIE”
lub skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, dostępnego na stronie w stopce w sekcji „Zwroty i
reklamacje”, i przesyłać go drogą elektroniczną na adres: kontakt@lololala.pl. Wzór formularza
dostępny jest na stronie Serwisu w stopce w sekcji „Zwroty i reklamacje”. Skorzystanie z formularza nie
jest obowiązkowe. Klient może wysłać na adres: kontakt@lololala.pl jakiekolwiek inne,
jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu o przykładowej treści: „Niniejszym informuję o moim
odstąpieniu od umowy świadczenia usług drogą elektroniczną, [data zawarcia umowy], [Imię i nazwisko],
[dane dodatkowe identyfikujące Usługobiorcę], [data], [podpis (przy korespondencji pocztą)]”.
8.16.2.2 Klient, który dokonał zakupów przy użyciu Konta LoloLala może przesłać jednoznaczną
informację o odstąpieniu na adres siedziby Sprzedawcy ul. Piłsudskiego 60A/14 10-449 Olsztyn z
dopiskiem „ODSTĄPIENIE”, lub może skorzystać z formularza odstąpienia od umowy, który dostępny
jest na jego Koncie rabatowym. Skorzystanie z formularza nie jest obowiązkowe. Klient może wysłać na
adres: kontakt@lololala.pl jakiekolwiek inne, jednoznaczne oświadczenie o odstąpieniu o
przykładowej treści: „Niniejszym informuję o moim odstąpieniu od umowy świadczenia usług drogą
elektroniczną, [data zawarcia umowy], [Imię i nazwisko], [dane dodatkowe identyfikujące Usługobiorcę],
[data], [podpis (przy korespondencji pocztą)]”.
8.16.3 Wykonanie przez Klienta uprawnienia do odstąpienia od umowy w oznaczonym terminie, otwiera
termin 14 (czternastu) dni na zwrot towaru.
8.16.4 Klient może zwrócić przedmiot zamówienia:
8.16.4.1 w dowolnie wybranym Punkcie Odbioru poprzez przekazanie towarów.
8.16.4.2 poprzez wysyłkę towarów na adres ul. Piłsudskiego 60A/14 10-449 Olsztyn z dopiskiem
„ODSTĄPIENIE” na opakowaniu.
8.16.5 Klient jest proszony o odesłanie lub przekazanie rzeczy wraz z dowodem zakupu np. paragonem,
fakturą VAT lub innym dowodem zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą czy wyciągu z
konta), nie później niż 14 (czternaście) dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu,
niezależnie od wybranego sposobu złożenia oświadczenia o odstąpieniu lub sposobu odbioru
zamówionego towaru.
8.16.6 Podczas zwrotu zamówienia w Punkcie Odbioru niezbędne jest podanie numeru zamówienia.
8.16.7 Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu (odesłania/przekazania/opakowania) rzeczy, z tym, że w
przypadku, gdy zwrot został zostawiony w Punkcie Odbioru Klient nie ponosi żadnych kosztów. Klient
proszony jest o zastosowanie takiego sposobu opakowania zwracanych rzeczy, które pozwolą na
zabezpieczenie przesyłki w sposób odpowiadający jej rodzajowi – na przykład przeciw uszkodzeniom w
trakcie transportu.
8.16.8 W celu zachowania terminu odstąpienia od umowy, Klient winny jest wysłać informację o
odstąpieniu przed upływem terminu wskazanego w pkt. 8.16.1. Po otrzymaniu w/w informacji
Sprzedawca niezwłocznie prześle potwierdzenie otrzymania informacji o odstąpieniu od umowy, w
przypadku oświadczenia złożonego drogą elektroniczną odpowiedź nastąpi pocztą elektroniczną na adres
e-mail wskazany przez Klienta. W przypadku oświadczeń złożonych za pośrednictwem poczty
tradycyjnej odpowiedź nastąpi za pomocą poczty elektronicznej na maila wskazanego w korespondencji
lub zamówieniu.
8.16.9 Zgodnie z art. 38 pkt 3 i pkt 13 ustawy z dnia 30 maja 2014 o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 r.
poz. 827) prawo odstąpienia od umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną w Serwisie zawartej na
odległość nie przysługuje Konsumentowi jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za jego wyraźną
zgodą przed upływem 14-dniowego terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez
Usługodawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. Konsumentowi nie przysługuje również prawo
odstąpienia od umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana
według specyfikacji Konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb.
8.16.10 W przypadku odstąpienia Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane płatności, w tym
koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta
sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę),
niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został
poinformowany przez Klienta o decyzji w sprawie wykonania prawa odstąpienia. Zwrot płatności będzie
dokonany przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały użyte przez Klienta w pierwotnej
transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie. W każdym przypadku Klient nie
ponosi żadnych opłat w związku ze zwrotem płatności.
8.16.11 Klient jest odpowiedzialny wobec Sprzedawcy za zmniejszenie wartości towaru w związku z
korzystaniem z niej w nieodpowiedni sposób. Ma prawo zbadać charakter, cechy i funkcjonowanie
towaru w taki sposób, w jaki mógłby to uczynić w sklepie stacjonarnym. Nie może jednak używać rzeczy
w sposób nieograniczony. Jeśli tak robi, Sprzedawca ma prawo obciążyć go dodatkowymi kosztami w
związku ze zmniejszeniem wartości towaru.
8.16.12 Sprzedawca, w przypadku gdy Klient składając zamówienie wyraził chęć otrzymania faktury
VAT, może przesłać na adres poczty elektronicznej Klienta podany przy składaniu zamówienia korektę
faktury sprzedaży wraz z automatyczną prośbą potwierdzenia otrzymania wiadomości.
8.16.13 W przypadku wyboru opcji płatności przy odbiorze płatność podlega zwrotowi przelewem na
konto wskazane przez Klienta w formularzu odstąpienia od umowy, wiadomości mailowej lub liście. W
przypadku płatności on-line (za pomocą PayU czy PayPo) środki zostaną zwrócone na konto bankowe, z
którego zamówienie zostało pierwotnie opłacone.
8.16.14 Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu
dostarczenia dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
8.17 Reklamacje sprzedaży:
8.17.1 Sprzedawca odpowiada względem Kupującego który jest Konsumentem, jeżeli towar jest
niezgodny z umową (Rękojmia), wedle reguł określonych ustawą z dnia 30 maja 2014 roku o prawach
konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.). Klient może złożyć reklamację, na zasadach i w
terminie zgodnym z obowiązującymi przepisami prawa.
8.17.2 Aby skorzystać z prawa do reklamacji Klient kupujący jako Gość, oraz Klient, który dokonał
zakupu poprzez swoje Konto na LoloLala przesyła jednoznaczną informację o odstąpieniu na adres
siedziby Sprzedawcy ul. Piłsudskiego 60A/14 10-449 Olsztyn z dopiskiem „REKLAMACJA” lub
wypełnia elektroniczny formularz kontaktowy wybierając temat reklamacja. Wzór formularza dostępny
jest tutaj: formularz reklamacji.
8.17.3 Zwrotu reklamowanych towarów Klient może dokonać poprzez: 8.17.3.1 przekazanie rzeczy w
dowolnie wybranym przez siebie Punkcie Odbioru, niezależnie od wybranego przez siebie sposobu
zamawiania i zapłaty za towar.
8.17.3.2 odesłanie rzeczy na adres Sprzedawcy: ul. Piłsudskiego 60A/14 10-449 Olsztyn z dopiskiem
„REKLAMACJA” na kopercie.
8.17.3.3 Wraz z reklamowanym towarem, w kopercie nie mogą znajdować się rzeczy podlegające
zwrotowi na podstawie rozdziału 8.15 niniejszego Regulaminu.
8.17.4 Towar, który jest odsyłany lub który Klient zwraca w Punkcie Odbioru, musi być zaopatrzony w
paragon fiskalny, fakturę VAT lub inny dowód zawarcia transakcji (np. potwierdzenia płatności kartą czy
wyciągu z konta). 8.17.5 W przypadku przesłania przez Kupującego formularza reklamacyjnego drogą
elektroniczną na adres kontakt@lololala.pl, rozstrzygnięcie reklamacyjne zostanie przesłane
Klientowi jako odpowiedź zwrotna, również pocztą elektroniczną. W przypadku oświadczeń złożonych za
pośrednictwem poczty tradycyjnej odpowiedź nastąpi za pomocą poczty elektronicznej na maila
wskazanego w korespondencji lub zamówieniu.
8.17.6 Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 (czternaście) dni licząc od dnia złożenia
reklamacji wraz z opisem przyczyny reklamacji i żądaniem Klienta.
8.17.7 W przypadku nieuwzględnienia reklamacji towar zostanie odesłany do Klienta wraz z opinią o
niezasadności reklamacji.
8.17.8 Jeżeli towar jest niezgodny z umową, Klient może żądać od Sprzedawcy: naprawy towaru lub
wymiany towaru. Klient może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, w
przypadku gdy Sprzedawca: odmówił doprowadzenia towaru do zgodności z umową; nie doprowadził
towaru do zgodności z umową; próbował doprowadzić towar do zgodności z umową, lecz brak zgodności
występuje nadal; oraz w sytuacjach, gdy: brak zgodności towaru z umową jest na tyle istotny, że
uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od umowy; z oświadczenia Sprzedawcy lub
okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on towaru do zgodności z umową w rozsądnym czasie
lub bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.
8.17.9 Obniżona cena powinna pozostawać w takiej proporcji do ceny wynikającej z umowy, w jakiej
wartość towaru z wadą pozostaje do wartości towaru bez wady.
8.17.10 Jeżeli Klientem jest Konsument lub osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą (w
formie jednoosobowej działalności gospodarczej), która zawiera z innym przedsiębiorcą umowę związaną
bezpośrednio z prowadzoną przez nią działalnością gospodarczą lub zawodową, lecz nieposiadającą dla
niej charakteru zawodowego., podmiotom tym przysługują uprawnienia nadane ustawą z dnia 30 maja
2014 roku o prawach konsumenta (Dz.U. z 2014 poz. 827 z późn. zm.).
8.17.11 W przypadku uwzględnienia reklamacji Sprzedawca może przesłać na adres poczty elektronicznej
Klienta podany w zamówieniu korektę faktury sprzedaży z automatycznym żądaniem potwierdzenia
otrzymania wiadomości.
8.17.12 Możliwe jest skorzystanie z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia
roszczeń (dalej zwanych: ADR).
8.17.13 Informacje na temat ADR dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych
(miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy
ochrona Konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz Urzędu Ochrony
Konkurencji i Konsumentów. Klient będący Konsumentem może w szczególności zwrócić się do stałego
polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o
rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży. Klient uprawniony jest ponadto do
zwrócenia się do Wojewódzkiego Inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania
mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu, a także może uzyskać bezpłatną pomoc w
sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów
lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona praw Konsumentów.
8.17.14 Sprzedawca, na mocy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 524/2013 z dnia
21 maja 2013 r. w sprawie internetowego systemu rozstrzygania sporów konsumenckich oraz zmiany
rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 i dyrektywy 2009/22/WE), został zobowiązany do udostępnienia
informacji o platformie internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i
przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (dalej: Platforma ODR). W
związku z powyższym udostępniamy łącze elektroniczne do Platformy ODR: ec.europa.eu/odr, gdzie
będzie można znaleźć informacje na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów, w szczególności
zaś Konsument będzie mógł złożyć za jej pośrednictwem skargę w przypadku woli skorzystania z tych
form. Metoda ta jest jednakże dobrowolna, co oznacza, iż w przypadku złożenia przez Konsumenta skargi
za pośrednictwem Platformy ODR, Sprzedawca nie ma obowiązku korzystać z alternatywnych metod jej
rozwiązywania. Możliwa jest więc odmowa Sklepu Internetowego pomimo wystosowania skargi przez
Konsumenta o rozwiązanie sprawy w ww. sposób. Niezależnie od powyższego przypominamy, iż adres
poczty elektronicznej Sklepu Internetowego to: kontakt@lololala.pl.

Sklep zamknięty

Sklep LoloLala.PL zakończył swoją działalność.


Dziękujemy, że byliście z nami!